روشهای صنعتی تصفیه آب
نوشته شده توسط : سام سنایی

تصفیه آب صنعتی قیمت: روش های تصفیه آب تا به امروز یک مسئله نسبتاً ضروری است. پآب – بخشی جدایی ناپذیر از زندگی  یک فرد، و تمام بشریت است. به همین دلیل است که علم مدرن به طور مداوم در تلاش است تا روش های جدید تمیز کردن را ایجاد کند. روش های تصفیه آب عمدتاً به کمیت و کیفیت مایعی که باید تصفیه شود بستگی دارد. به عنوان مثال، برخی از روش ها در صنعت استفاده می شود، در حالی که در خانه می توان آب جاری را بسیار متفاوت درمان کرد.

تصفیه آب صنعتی قیمت | تصفیه فاضلاب | شرکت آریا عمران

برای اینکه بتوانید از آب دریا به عنوان آب آشامیدنی یا برای کاربرد فنی استفاده کنید، حتماً نیاز به تصفیه آب دارید. نمک موجود در آب دریا باید حذف شود. از یک طرف آن را خوراکی برای انسان و حیوانات کند. از طرف دیگر، آب با محتوای نمک بالا در لوله ها و ماشین آلات رسوب می دهد. جنبه مهم دیگر این است که آب نمک بسیار خورنده است و به فلزات حمله می کند.

بیش از ۶۰ درصد نمک‌زدایی‌های دنیا از تقطیر فلاش چند مرحله‌ای MSF استفاده می‌کنند. این سیستم چند مرحله ای بسیار انرژی بر است. از سیستم های اسمز معکوس یا سایر سیستم های فیلتر مناسب مانند اولترافیلتراسیون یا مانند آن نیز استفاده می شود.

تصفیه آب

در امتداد سواحل یا در جزایری که آب زیرزمینی کافی وجود ندارد، مجبور می‌شویم از آب دریا آب آشامیدنی تولید کنیم. همین امر در مورد کشتی های تجاری و سکوهای دریایی نیز صدق می کند.

مصارف آب صنعتی

در صنعت هر جایی که نیاز به آب باشد از تصفیه استفاده می شود، اما لازم نیست که کیفیت آب آشامیدنی داشته باشد، بلکه باید استانداردهای ساده بهداشتی را رعایت کند. به عنوان مثال، این موارد شامل رهایی از آهک و نمک است.

تصفیه آب صنعتی قیمت | تصفیه فاضلاب | شرکت آریا عمران

به عنوان مثال در خانه داری می توان از آن برای شستشوی توالت و شستشوی لباس استفاده کرد. باغ را می توان با آب تصفیه صنعتی نیز آبیاری کرد. با این حال، به عنوان یک قاعده، جداسازی آب آشامیدنی و فرآیندی در خانوارهای خصوصی وجود ندارد، مگر اینکه مدارهای تامین جداگانه نصب شده باشند. اگر اینطور نیست، کل تامین آب از طریق آب آشامیدنی است.

ویژه در فناوری و صنعت به آب تصفیه شده صنعتی بسیار نیاز است. به عنوان مثال، آن را به عنوان آب خنک کننده در ماشین آلات و سیستم ها و یا در فرآیندهای تولید خاص، مانند سنگ زنی استفاده می شود. از آب صنعتی نیز می توان برای نظافت استفاده کرد. توربین‌های بخار در نیروگاه‌ها نیز با آب تصفیه صنعتی کار می‌کنند،

اما الزامات کیفی به نسبت بالاتر هستند. حتی در کشاورزی، آب تصفیه صنعتی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. آخرین اما نه کم‌اهمیت، کاربردهای تجاری مختلفی نیز برای آب تصفیه صنعتی وجود دارد.

جداسازی آب آشامیدنی و آب صنعتی

در صنعت و تجارت، آب فرآوری شده و آب آشامیدنی به شدت از هم جدا می شوند. این امر به دلایل مختلف بهداشتی و  ضروری است، به ویژه زمانی که آب تصفیه شده صنعتی باید با مواد افزودنی مخلوط شود تا در فرآیندهای خاصی ادغام شود. همانطور که قبلاً ذکر شد، معمولاً در بخش شهرداری تفکیک خدمات و آب آشامیدنی وجود ندارد.

با این حال، از نقطه نظر مالی و به نفع محیط زیست، جدا کردن منبع آب خدماتی منطقی است، زیرا این امر بخش بزرگی از کل حجم آب مصرفی را تشکیل می دهد. آب تصفیه شده صنعتی  را می توان برای تمام کاربردهایی که برای مصرف مستقیم یا تهیه غذا یا بهداشت شخصی استفاده نمی شود استفاده کرد. این امر باعث کاهش هزینه ها و آلودگی محیط زیست می شود، زیرا فرآوری پایه، سطح یافاضلاب شهری کیفیت آب آشامیدنی بسیار گران و زمان بر است.

تصفیه فاضلاب

روشهای صنعتی تصفیه آب

آب گرفته شده از مخازن یا چاه های زیرزمینی، قبل از عبور به منبع آب، سیستم تصفیه عبور می کند. از این روش ها در تصفیه فاضلاب نیز استفاده می شود که جزء لاینفک پروژه هر واحد صنعتی یا کارخانه ای می باشد.

روش های مکانیکی تصفیه آب نام روش خود نشان می دهد که هدف در اینجا چیست. با کمک فیلترهای مختلف، آب از ذرات غیر ضروری و مضر پاک می شود. در ابتدا، مایع وارد سطح فیلتر می شود که تمام مواد فیلتر شارژ از آن عبور می کند و در نتیجه ذرات با اندازه مشخصی را حفظ می کند. اما اگر بتوانید با این روش از شر آلاینده های نسبتاً بزرگ خلاص شوید، فیلترها نمی توانند باکتری ها و ذرات آلی کوچک را نجات دهند.

کلرزنی آب . یک روش شناخته شده تصفیه، که اجازه می دهد تا آب را ضد عفونی کنید. اما این تکنیک ایرادی هم دارد که همه می دانند. نوشیدن چنین آبی به سادگی غیرممکن است.

ازن سازی یک روش نسبتاً جدید و کاملاً مؤثر برای تصفیه آب که به شما امکان می دهد از شر بقایای آلی خلاص شوید. ازن همچنین یک ضد عفونی کننده بسیار قوی در نظر گرفته می شود. متأسفانه، این روش نسبتاً گران است و تازه شروع به محبوبیت می کند.

متأسفانه آبی که در خانه ها و آپارتمان ها ارائه می شود همیشه از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. بنابراین باید به این فکر کنید که چگونه این کار را در خانه بهتر انجام دهید.





:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: