مفهوم علایم اختصاری پنجره‌های دو جداره آبایان
نوشته شده توسط : سام سنایی

قیمت پروفیل آبایان: پنجره های دو جداره آبایان با سه مزیت بهبود آسایش حرارتی، عملکرد بالای عایق صوتی و ویژگی ایمنی بالا شناخته می‌شوند . در ادامه گروه مهندسی پنجره دوجداره الماس وین شما را با ویژگی‌های این پنجره بیشتر آشنا می‌کند.

قیمت پروفیل آبایان | پنجره دوجداره ویستابست | الماس وین

پنجره‌ها، شیشه های ساده ای بودند که به آسانی می شکستند و به مرور تکامل پیدا کردند و امروزه شرکت ها، فروشگاه های بزرگ و خانه های شخصی عموما دارای پنجره های دو جداره هستند.

دلیل انتخاب پنجره دوجداره از یک سو مطابقت ان با استانداردهای قانونی وضع شده در ساختمان های جدید و مقررات حرارتی است. از سوی دیگر این پنجره با عملکرد حرارتی، صوتی و ایمنی خود، راحتی داخلی یک خانه را متحول کرده است و باعث صرفه جویی زیادی در انرژی می شود که افراد زیادی آن را به پنجره‌های قدیمی ترجیح می‌دهند.

بنابراین امروزه طبیعی است که ساخت و سازها و بازسازی های جدید پنجره های دوجداره آبایان را در پروژه های خود انتخاب می‌کنند.

نحوه ساخت پنجره دو جداره آبایان

بر خلاف پنجره های تک جداره معمولی و همانطور که از نامش پیداست، پنجره های دو جداره از دو لایه شیشه ای تشکیل شده اند. شیشه های هر لایه در ضخامت های مختلفی با توجه به کارکرد عایقی ساخته می‌شوند، اما عموماً در قالب استاندارد ۴ میلی متری تولید می شوند.

یک فضای توخالی بین این دو لایه باقی می‌ماند که لامینا نامیده می‌شود. این فضا معمولاً با هوا یا گاز آرگون یا کریپتون پر می شود. گاز آرگون که بین شیشه ها وارد می شود، ویژگی‌های ان را ۱۰ درصد کارآمدتر می کند‌.

پنجره دوجداره

این گازها دارای خاصیت رسانای گرمایی کمتری نسبت به هوا هستند و در نتیجه از نظر عایق حرارتی موثرتر هستند، اما قیمت بیشتری نیز دارند. قاب پنجره‌ها نیز با پروفیل های آلومینیومی، پی وی سی یا یو پی وی ساخته می‌شود. یکی از بهترین پروفیل های پنجره دو جداره توسط برند آبایان تولید می‌شود.

مزایای نصب پنجره دوجداره آبایان چست؟

با خرید پنجره های دو جداره آبایان از شرکت الماس وین از مزایای زیر بهره خواهید گرفت:

حفظ تعادل حرارتی در خانه ما؛

کاهش سر و صدا؛

از ورود سارقان جلوگیری می کنید، زیرا شکستن شیشه دشوارتر می‌شود.

بیاید بیشتر با این سه مزیت پنجره دو جداره آبایان آشنا شویم.

عایق حرارتی: پنجره‌های دوجداره علاوه بر حفظ دمای محیطی مطبوع در هر فصل در خانه شما، صرفه‌جویی زیادی در مصرف انرژی و در نتیجه هزینه‌های کمتری دارند. بنابراین، پنجره‌های دو جداره آبایان مانعی در برابر سرما هستند، زیرا اجازه نمی‌دهند گرمای داخل از آن عبور کند، این پنجره ‌ها در مقابل گرما نیز سپر هستند و پرتوهای خورشید را دفع می‌کنند.

قیمت پروفیل آبایان | پنجره دوجداره ویستابست | الماس وین

عایق صوتی: زندگی در کنار خیابانی که در آن سر و صدای زیادی وجود دارد، مانند نزدیکی فرودگاه یا مرکز شهر، می تواند به یک معضل واقعی تبدیل شود. بنابراین، انتخاب پنجره دو جداره برای ارتقای رفاه شما ضروری است. ایده این است که ضخامت بیشتری از شیشه را به سمت بیرون قرار دهید (مثلاً ۱۰ میلی متر) و یک فیلتر خاص را با آن نصب کنید، با این کار کاهش آلودگی صوتی از ۲۵ تا ۵۰ دسی بل خواهد شد . طبیعتاً عایق صوتی بودن پنجره دو جداره، هیچ منافاتی با عملکرد حرارتی آن ندارد‌.

پنجره دوجداره ویستابست

ضد سرقت: شیشه های پنجره دو جداره آبایان در برابر سرقت مقاوم هستند، زیرا از دو شیشه لمینت به ضخامت ۴ میلی متر ساخته شده اند که در کنار هم و رو به بیرون قرار گرفته اند. بنابراین، در صورت ضربه، ارادی یا غیر ارادی، شیشه شکسته نمی شود. طبق آمار، ممکن است یک سارق ۵ تا ۶ دقیقه طول بکشد تا یک پنجره را بشکند، در مقابل ۳۰ ثانیه برای یک شکستن یک شیشه ساده وقت دارد.

مفهوم علایم اختصاری پنجره‌های دو جداره آبایان

در هر یک از حوزه ها، چهار شاخص انرژی وجود دارد که امکان تخمین عملکرد پنجره‌ها را فراهم می کند و با علایم اختصاری زیر نشان داده می‌شوند:

Ug : ضریب خاص برای پنجره دو جداره است که اتلاف حرارت را بین عایق و سرما مرتبط می کند. هرچه عدد کوچکتر باشد، عملکرد بهتری دارد.

Uw: ضریب انتقال حرارتی است که مربوط به پنجره های دوجداره با قاب یو پی وی سی است. هرچه نتیجه کمتر باشد، پنجره بیشتر ایزوله می شود.

Sw: این علامت ضریب خورشیدی است. هر چه بیشتر باشد، گرمای منتقل شده بیشتر است. Sw برای زمستان و دیگری برای تابستان وجود دارد.

 

TLw : این علامت بیانگر انتقال نور  بین ۰ و ۱ است ، هر چه ضریب به ۱ نزدیکتر باشد، نور بیشتری را عبور می‌دهد‌





:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: