هوزینگ فیلتر آب چگونه کار می کنند؟
نوشته شده توسط : سام سنایی

هوزینگ فیلتر:هوزینگ فیلتر در نقطه ورودی  آب محل مورد نظر  یا در مخزن آب نصب می شود. معمولاً از عناصر پلاستیکی و فلزی  تشکیل شده است ، با قرار دادن فیلتر درون هوزینگ کار  تصفیه آب شروع می‌شود.

هوزینگ فیلتر | تصفیه فاضلاب صنعتی | شرکت آریا عمران

 

 هوزینگ فیلتر آب برای چه مواردی استفاده می شود؟ هدف از  آن حذف بقایای آلوده کننده جامد از آب  مانند ذرات شن، خاک رس، دوده و  است. این احتباس حتی قبل از ورود آب به محل مورد نظر اتفاق می افتد و باعث افزایش فیلتراسیون اولیه می شود.

 تصفیه فاضلاب

هوزینگ فیلتر آب چگونه کار می کنند؟

فیلتر کیسه ای دارای یک عنصر فیلتر است که قادر به حفظ ذرات آلوده کننده جامد است. یکی از اصلی ترین آنها پلی پروپیلن است که قادر به حذف ضایعات از آب و جلوگیری از تشکیل مسیرهای آب باطل است تا بازدهی بالا را تا پایان عمر مفید خود حفظ کند.

این یک نوع فیلتر است که به دلیل تطبیق پذیری خود متمایز است، به طوری که می توان آن را علاوه بر جعبه آب در مکان های مختلفی نصب کرد.

به طور معمول، این قطعه در نقطه ورودی تور و روی سه پایه اعمال می شود و به عنوان پیش فیلتر استفاده می شود.

به جهت مطالعه مقاله آب شیرین کن کلیک کنید.

این فیلتر برای انجام کارایی خود باید در یک محفظه یا وسیله ‌ای به نام هوزینگ قرار بگیرد تا بتواند کار پیش تصفیه را انجام دهد .‌

چرا از هوزینگ فیلتر  آب استفاده کنیم؟

استفاده از هوزینگ فیلتر ورودی چندین مزیت را  چه برای سلامتی و چه برای جیب شما دارد.  مزایای اصلی هوزینگ فیلتر آب به شرح زیر است:

آب تصفیه شده در سراسر محل استفاده شده

این قطعه برای داشتن آب فیلتر شده در سراسر محل مد نظر شما ضروری است. به یاد داشته باشید که در محل ورودی نصب می شود، بنابراین، فاضلاب را حتی قبل از ورود به شبکه توزیع محل قرار گرفته حذف می کند.

هوزینگ

هنگام استفاده از فیلتر، آب بدون بقایای جامد به تمام شیرهای آب بدون نیاز به نصب فیلتر در نقاط استفاده برای حذف ناخالصی ها وارد می‌شود.

هوزینگ فیلتر | تصفیه فاضلاب صنعتی | شرکت آریا عمران

حفظ تجهیزات و خطوط لوله

هوزینگ فیلتر نفوذ تمام  آلودگی ها  را حتی قبل از اینکه مایع وارد ملک شود متوقف می کند. بنابراین،  از انسداد ناشی از تجمع زباله های جامد  در لوله جلوگیری می کند.

با این کار می توان از آسیب دیدن تجهیزاتی مانند دوش ( نحوه انتخاب فیلتر دوش و دوش )، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی جلوگیری کرد، زیرا رسوبات به آنها نمی رسد و خطر خراب شدن آنها را به حداقل می رساند.

مخزن آب را برای مدت طولانی تری تمیز کنید

استفاده از هوزینگ جعبه آب باعث می شود که مخزن برای مدت طولانی تری تمیز شود، زیرا آلودگی از عبور نمی کند. این باعث می‌شود که فضای تمیز کردن جعبه را خالی کنید و نگهداری از مخزن را بسیار کاربردی‌تر می‌کند.

نصب ساده

نصب هوزینگ بسیار ساده است و در چند مرحله انجام می شود. به طور کلی، برای نصب نیازی به انجام تنظیمات نیست، فقط برای انجام این کار توصیه های سازنده را دنبال کنید.

آیا باید هوزینگ فیلتر آب را تعویض کنم؟

یکی از سؤالات اصلی در مورد استفاده و نگهداری از هوزینگ این است که آیا نیازی به تعویض مجدد وجود دارد یا خیر. بله این قطعه در فرایند تصفیه آب بر اساس متریال ساخت دچار خوردگی و شکستگی می‌شود ،گاهی بقایای مواد آلوده فیلتر به آن نفوذ می کند که نیاز به تعویض هوزینگ را ضروری می کند.

 

چگونه هوزینگ فیلتر آب را انتخاب کنیم؟

آیا می خواهید هوزینگ بخرید اما دقیقاً نمی دانید چگونه این قطعه را انتخاب کنید؟ ما نکاتی را برای کمک به شما در انجام این کار جمع آوری کرده ایم. بررسی کنید که آنها چه هستند:

محل نصب را در نظر بگیرید

هوزینگ های نقطه ورودی را می توان در بیش از یک مکان نصب کرد،  محدود به جعبه آب‌نیست.  به عنوان مثال، گزینه های برنامه در نقاط ورودی شبکه و سه پایه وجود دارد. با توجه به اینکه در کجا فضای کافی برای نصب وجود دارد، بر اساس ویژگی های ملک خود را انتخاب کنید.

یکی را با نگهداری و نصب بدون دردسر انتخاب کنید

هرچه نصب و نگهداری هوزینگ آسان تر باشد ، بهتر است. بنابراین، قبل از بستن خرید، همیشه توضیحات محصول، دفترچه راهنما یا نحوه انجام این فرآیندها را با فروشنده بررسی کنید.

در حالت ایده آل، نصب و نگهداری ساده است و می توان آن را به تنهایی و بدون نیاز به استخدام یک متخصص انجام داد. به این ترتیب می توانید صرفه جویی  کنید.

هوزینگ‌های با کیفیت و بادوام را انتخاب کنید

از خرید هوزینگ  باکیفیت و ماندگار صرف نظر نکنید. چنین جایگزین هایی تصفیه کافی را ارائه می دهند و ماندگاری طولانی تری دارند. بنابراین نیازی به تعویض مکرر آنها نخواهید داشت که این امر باعث می شود در دراز مدت صرفه جویی کنید.

قیمت هوزینگ

این دستگاه بر اساس محل نصب در دو نوع صنعتی و خانگی وجود دارند. هوزینگ های صنعتی عمدتا از فولاد و آلومینیوم ساخته شده و ابعاد بزرگتری را دارند، هوزینگ خانگی در سایز کوچکی است به گونه ای که زیر شیر ظرفشویی نیز نصب می‌شود و از جنس پلاستیک با دوام ساخته شده است. هوزینگ بر اساس نوع ، ظرفیت، برند، متریال و … قیمت‌های مختلفی در بازار دارند. برای آگاهی از قیمت هوزینگ با ما تماس بگیرید.‌





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: