نصب تیرآهن
نوشته شده توسط : سام سنایی

تیرآهن: امروزه بدون شک یکی از پرکاربردترین مواد در صنعت، تیر آهن یا پروفیل فولادی است . دلیل آن نیز این است که آنها با دوام فوق العاده مشخص می شوند و در عین حال به شما امکان می دهند ساختارهای پیچیده ای مانند سالن ها، قفسه های ذخیره سازی و بسیاری سازه  دیگر ایجاد کنید.

تیرآهن | فروش آهن آلات ساختمانی | آهن ربات

قبل از اینکه شروع به استفاده از این نوع عناصر برای اهداف خود کنید، باید مهمترین خواص تیر آهن، مزایای آنها و همچنین رایج ترین موارد استفاده را بشناسید. این به شما امکان می دهد از این نوع مواد برای رسیدن به اهداف خود نهایت استفاده را ببرید.

خواص تیرآهن

زمانی که تصمیم به خرید پروفیل های فولادی یا تیر آهن می گیرید، ابتدا باید دریابید که آنها به چه روشی ساخته شده اند. روش نورد گرم یا سرد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

روش اول اقتصادی تر است زیرا نیازی به استفاده از انرژی به اندازه نورد سرد ندارد. در عین حال، این نوع پردازش خواص مواد را تغییر نمی دهد.

با این حال، نورد سرد نیاز به استفاده از قدرت بیشتری دارد، اما ماشینکاری بر ساختار فولادی تأثیر می گذارد و مقاومت آن را در برابر آسیب های مکانیکی یا کشش افزایش می دهد. بنابراین، اگر به بالاترین مقاومت ممکن المان ها اهمیت می دهید، نورد سرد را انتخاب کنید.

فروشگاه آهن ربات

به طور کلی فولاد ماده ای با سختی و مقاومت بالا در برابر بارها و مراکز خوردگی است. البته، گریدهای خاص فولاد در خواص خاص متفاوت است، بنابراین بهتر است قبل از خرید دریابید که کدام درجه بهترین انتظارات ما را برآورده می کند.

هنگام انتخاب تیر آهن، می‌توانیم شکل مناسب را متناسب با طرح‌هایی که ایجاد کرده‌ایم انتخاب کنیم.

مزایای تیر آهن

بی دلیل نیست که فولاد یکی از محبوب ترین مواد مورد استفاده در صنعت و کارخانجات تولیدی است.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم یکی از مهمترین مزایای تیرآهن استحکام و سختی بالای آنها است. با روش های مختلف پردازش، می توانید موادی را انتخاب کنید که به بهترین وجه برای سرمایه گذاری شما مناسب است.

همچنین شایان ذکر است که اغلب می توانید کالایی را با ابعاد و ضخامت خاص سفارش دهید.

سازه های ساخته شده از تیرآهن نیز نسبتاً سبک هستند و امکان حمل و نقل و مونتاژ آنها را در مکان های دیگر فراهم می کنند ،  به همین دلیل می توان در مدت زمان کوتاهی سالن های فولادی با ابعاد خاص ایجاد کرد.

نصب یک سازه پیش ساخته نیازی به استفاده از ابزارهای تخصصی اضافی ندارد، به همین دلیل است که روشی بسیار انعطاف پذیر برای ساخت سریع ساختمان است.

خرید تیرآهن | قیمت آهن آلات ساختمانی | آهن ربات

با مزایا و ویژگی‌های بسیار زیادی که پروفیل‌های فولادی را متمایز می‌کند، آنها مشتاقانه توسط شرکت‌های بسیاری از صنایع همچون  ساختمان‌سازی، خودروسازی، مهندسی و بسیاری دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی های تیرآهن

تیر آهن یا پروفیل های فولادی دارای خواص فیزیکی عالی هستند، به همین دلیل است که مطلوب هستند

و اغلب در ساخت ساختمان های بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرند. تیر آهن ها می توانند فواصل زیادی را بپوشانند،

بنابراین اغلب در ساخت اشیایی که نیاز به دهانه ساختمانی بزرگ دارند، مانند سالن های ورزشی و تولید، سالن های کنسرت و امکانات مشابه استفاده می شود. در کشتی سازی نیز غیر قابل تعویض هستند.

از مزایای اصلی فولادی که تیر آهن  از آن ساخته می شود، نصب سریع و مقرون به صرفه، عمر طولانی، انعطاف پذیری ساخت، امکان ترکیب با سایر مصالح ساختمانی، امکان پل زدن دهانه های بزرگ، نگهداری آسان، در عین حال برنامه ریزی می باشد.

لازم به ذکر است که فولاد نسبتاً سازگار با محیط زیست است، عمدتاً به این دلیل که تمام مواد قابل بازیافت هستند.

پروفیل های سازه های فولادی به دلیل وزنی که دارند توسط کامیون ها حمل می شوند و توسط جرثقیل های بزرگتر یا کوچکتر بلند می شوند.

 نصب تیرآهن

قبلاً اشاره کردیم که مزیت بزرگ سازه های فولادی ساخت سریع و ساده است.

این به این دلیل است که  تیر های آهن نسبتاً آسان مونتاژ می شوند.

آنها در یک کارخانه، تحت شرایط آب و هوایی کنترل شده و سایر شرایط تولید می شوند.

به همین دلیل اغلب آنها را با تولید پانل های پیش ساخته برای خانه های پیش ساخته مقایسه می کنند.

پس از اتمام فرآیند تولید، پروفیل های فولادی با تیر آهن ها (ستون ها، تیرها، تیرها…) به محل ساخت و ساز منتقل می شوند و در آنجا با هم مونتاژ می شوند. پس از نصب اسکلت فلزی باربر، ساخت المان های نما و سقف ادامه دارد.

سازه های فولادی چالش خاصی برای معماران است، زیرا خواص متنوع و گوناگون  خود فلزات و عناصر ساخته شده

از آنها به آنها آزادی بیان زیادی می دهد. عناصر چنین سازه هایی از نظر زیبایی شناسی بسیار ظریف در نظر گرفته می شوند،

به ویژه به این دلیل که امکان تحقق ایده های کاملا غیر معمول و بسیار انتزاعی از طراحی معماری مدرن و مهندسی عمران

را فراهم می کنند. سازه های فولادی همچنین امکان قرار دادن سطوح شیشه ای بزرگ را به شما می دهد که امروزه یکی از نیازهای اصلی اکثر سرمایه گذاران است.





:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: